5/05/2016

Result MUET dah keluar!

5/05/2016

Assalamualaikum,

Aduh, malas nak cliche "dah lama tak bukak blog, tiup habuk fuh fuh", tapi tu lah kebenaran. Lama tak buka blog. Ingat nak active balik, tapi mouse pulak hilang! Dulu tertinggal kat rumah, bila balik rumah, batang hidung mouse tu langsung tak nampak. Dah lah memang tk boleh survive tanpa mouse nanti saya bertukar menjadi hulk wane pink, yelah feminine kan. Lol.

Lagi satu tak ada sesiapa request tutorial, saya pishang. Tolong lah request ;_________; or bagi idea entry hahahahaha.

Okay, so result MUET keluar harini. walao! Terkojut den, tak pernah terfikir pulak result MUET akan keluar! Okay apa benda aku ni -_- So tadi aku pun check, alhamdulillah dapat lah target happy jugak lah lepas kalau tak rm100 woi nak repeat, yang kelakar nya aku tak pernah practice (tapi taknak repeat, apa jadah) , tak pernah study untuk muet ni. Hahahahaha sebab english aku memang tak tau nak start study macam mana. Subject ELC lah yang banyak bantu untuk format. uih, thankyou uitm. Hahaha.

Sebenarnya sangat sangat sangat lega sebab dulu takut nak ambik muet, sebab ingat muet ni susah nak uruskan. Nak register semua kena gerak sendiri dan fikir sendiri. Tapi dengan bantuan dan kerjasama kawan-kawan, dapat lah settle. Dulu ada masalah bertembung tarikh speaking dengan trip kelas, gigih aku email mpm buat surat permohonan tukar tarikh. Alhamdulillah urusan dipermudahkan, cuma kena marah sikit dengan cikgu sekolah tu sebab kitorang ganggu waktu dia. HAHAHA!

Cara nak check result MUET. Pergi link ni http://webmpm.mpm.edu.my/muet_result/ , lepas tu isi no kad pengenalan. Senang je. Hehe, bye!