1/23/2014

Launcher untuk android.

1/23/2014

Assalamualaikum,

Dari mula-mula pakai android lagi, aku memang seorang yang gatal tangan dan suka menyelongkar kemungkinan handphone aku boleh tampak comel. Dari zaman Galaxy Wonder sehinggalah sekarang S2 .. btw, handphone aku sekarang warna hitam, so takyah nak comel sangat lah kannn.

Sekarang aku guna Dodol Launcher, kalau nak guna sila cari Dodol Launcher dekat Play Store ye. Dulu dekat Galaxy Wonder tak boleh guna Dodol Launcher ni, sekarang tak tau lah boleh ke tidak. 

dodol Launcher - phone decor - screenshot dodol Launcher - phone decor - screenshot dodol Launcher - phone decor - screenshot
Theme yang tengah tu sangat kemas. Aku guna theme yang tu berbulan-bulan dah. hehe.

GO Launcher EX - screenshot GO Launcher EX - screenshot GO Launcher EX - screenshot
Gambar ni theme asal Go Launcher. Aku sebenarnya suka theme asal benda ni tau, rasa hensem and cool je phone aku. Tapi kalau mood cecomel terus aku cari theme untuk Go Launcher ni. Aku rasa Go Launcher dengan Dodol launcher tak jauh beza pun.

Buzz Launcher - screenshot Buzz Launcher - screenshot Buzz Launcher - screenshot
Haaa ni lah dia launcher yang bagi aku sangat sangat sangat oseeem. Kita boleh buat macam-macam mana pun yang kita nak. Kepada peminat k-pop, ehem, kalau korang search exo kat situ berduyun duyun theme exo keluar. Al maklumlah... tapi tak kisah pun idol mana-mana, sebab boleh edit sesuka hati kan? Tengok aku punya dulu.


Sawan Apink. Sebenarnya ni gabungan theme Baekhyun , Chen dengan Apink, aku ambik material-material dia je, maaflah ye hahahaha. Ok berbalik kepada Buzz Launcher ni, banyak benda nak kena download. And memang kena explore sendiri. Nak ajar memang tak boleh sebab faham pun sendiri... agak complicated kot nak menaip instruction dia. Tapi memang best !! 

Tiga Launcher ni lah yang berjaya menarik perhatian aku daripada beriban riban launcher diluar sana lol

Bersambung .....