1/13/2014

New look lagi ke? hayo

1/13/2014

Assalamualaikum,


Mungkin ada yang pening, mungkin ada yang lebih suka template yang lepas, mungkin ada yang "Suka hati kau lah nak tukar ke taknak, blog kau kan." <-- (personally oden suka orang jenis cemni lol) . Sebab aku tukar template ialah.... orang berminat sangat dgn header template lama aku lol , aku takleh buat tutorial benda tu sebab complicated, so aku decide nak buat freebies. Hang jenguk lah sendiri code dia. haha sorry kepada mereka yang ask tentang header tapi aku tak jawab. Sorry sangat ;_;

Kalau hati aku terbukak nak siasat balik apa yang aku buat dengan template tu, maybe aku akan buat tutorial. Al-maklumlah aku ni cakap je lebih sobs nak buatnya ntah bila.

Sepanjang cari idea nak tukar, aku asyik search sana sini cari inspiration. Akhirnya, inspiration datang dari template ni http://html5up.net/escape-velocity/ . Aik? kenapa lain sangat? Sebenarnya, masa buat tu banyak gilo proses, mula-mula buat blogskin version dulu, pastu ubah sana sini, pastu buat simple template punya pula (senang sikit kalau buat blogskin dulu,walaupun ambik masa lama). Dalam proses tu macam-macam ubah. Terus jadi simple macam ni, kalau lah aku tau jadi simple macam ni takde maknanya aku nak buat proses yang berlanjutan tu puih.


Idea asal. Tapi tak kena dengan image aku yang comel momel ni . Ok perasan.

Wasalam.